SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü mefhum. Ancak bu dü mefhum konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışmutaş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri yürekin kritik olan bu dü mefhum, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü mefhum da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda hin hin birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz henüz hevesliçalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması yürekin meydana getirilen çtuzakışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş enseışı hizmetlemlerinin hepsine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da berenarı önemlidir. Antrparantez SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çtuzakışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM belli bir bütçe yürekin verilen reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları belli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde buyurmak yürekin meydana getirilen çtuzakışmalardır. Gelin, bu muhaliflaştırmayı biraz henüz hevesliçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki ayırt; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret muhaliflığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Kısaca SEO yürekin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi yürekin yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun dışında bir önemli ayırt da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak süre içinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama mefhumı arasındaki bir sair önemli ayırt da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları evetğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çtuzakışmalarında bu hava değişikdır. SEO çtuzakışmaları henüz doğal icraatı kapsar ve sitenize henüz örgensel bir gidiş geliş rahatışı sağlar.
Bu dü mefhum, yürekerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise uğur henüz ticari evetğu yürekin yürekerikler SEO çtuzakışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu oranlamak bileğildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Sadece dü mefhum arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz esen ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.